Οστεοπόρωση

Φυσικοθεραπεία στην οστεοπόρωση

Η φυσικοθεραπεία στην οστεοπόρωση μπορεί να βοηθήσει στην ενδυνάμωση των οστών και των μυών με ασκήσεις για την πρόληψη πτώσεων ή ανάρρωση μετά από κάταγμα.

Τι είναι η οστεοπόρωση;

Είναι χρόνια πάθηση των οστών. Παρατηρείται σταδιακή μείωση της πυκνότητας και ποιότητας τους , με αποτέλεσμα αυτά με την πάροδο του χρόνου να γίνονται πιο εύθραυστα και λεπτά. Έτσι προκαλείται αυξανόμενος κίνδυνος κατάγματος (σπασίματος) των οστών, καθώς μειώνεται η ανθεκτικότητα και η ελαστικότητά τους.

Μάθε περισσότερα για την οστεοπόρωση.

Ενημερώσου από τον Εθνικό Οργανισμό Οστεοπόρωσης (στα αγγλικά) για τις τελευταίες εξελίξεις έρευνας και αντιμετώπισης .

Ποια είναι η αιτία;

Τα ακριβή αίτια είναι άγνωστα αλλά οι παρακάτω παράγοντες συμβάλουν στην εξέλιξη της

·        Εμμηνόπαυση

·        Σακχαρώδης διαβήτης

·        Ακινησία

·        Ηλικία (άνω των 50)

·        Σωματική διάπλαση (στατιστικά συχνότερα στις αδύνατες γυναίκες)

·        Διατροφή (κρεατοφαγία)

·        Φάρμακα

·        Κληρονομικότητα

Ποια είναι τα συμπτώματα;

Η οστεοπόρωση γενικώς είναι ανώδυνη. Μερικές φορές μπορεί να αναφερθεί κάποιος αδύναμος πόνος στα οστά ή στους μύες. Σε περίπτωση κατάγματος , ο πόνος μπορεί να γίνει αρκετά οξύς , προκαλείται μείωση του ύψους και παραμόρφωση της σπονδυλικής στήλης. Κατάγματα οστεοπόρωσης συναντάμε συνήθως στο ισχίο , τον πήχη και στη σπονδυλική στήλη.

Πώς γίνεται η διάγνωση;

Μπορεί να διαγνωσθεί και με μια απλή ακτινογραφία μόνο που αυτή η μέθοδος έχει πλέον ξεπερασθεί!

Στην παρακάτω εικόνα βλέπουμε ακτινογραφίες αριστερού κάτω άκρου.

Η διάγνωση σήμερα της οστεοπόρωσης γίνεται με την εξέταση DEXA  (Οστεοπυκνομετρία με διπλή Φωτονιακή Απορροφησιομέτρηση).

Πώς βοηθάει η φυσικοθεραπεία;

Η άσκηση έχει ζωτική σημασία για τα οστά. Οπότε είναι σαφές ότι η φυσικοθεραπεία στην οστεοπόρωση έχει αξιόλογα αποτελέσματα. Τα οστά δυναμώνουν όταν τους ασκείται βάρος (άρση βάρους ή κίνηση). Λόγου χάρη ασκήσεις με ελεύθερα βάρη και αερόβια άσκηση.

Είναι επίσης σημαντική η πρόληψη των πτώσεων. Αυτό επιτυγχάνεται με γενική ή ειδική ενδυνάμωση , ασκήσεις ισορροπίας και βελτίωση στάσης σώματος.

Μην ξεχνάμε ότι η καθημερινή άσκηση μας αναζωογονεί , προφυλάσσει από τραυματισμούς και βελτιώνει τις ζωτικές μας λειτουργίες εξασφαλίζοντας μας ποιότητα ζωής.

Στο φυσικοθεραπευτήριο η οστεοπόρωση αντιμετωπίζεται επιτυχώς με :

·        κινητοποίηση όλων των αρθρώσεων ,

·        τεχνική PNF για την ενδυνάμωση των μυών ,

·        ανάλυση στάσης σώματος για τον εντοπισμό ασυμμετρίας ,

·        θεραπευτική γυμναστική.

Η φυσικοθεραπεία στην οστεοπόρωση με τις ασκήσεις ενδυνάμωσης βελτιώνει την γενική φυσική κατάσταση του ατόμου , αυξάνει την σταθερότητα των κινήσεων , βελτιώνει τη στάση του σώματος με απώτερο σκοπό την αποφυγή των πτώσεων.

Θέλεις να μαθαίνεις τα νέα κατευθείαν στο email σου;

Γίνε συνδρομητής

Μείνε ενημερωμένος

Το περιεχόμενο του παρόντος ιστότοπου συμπεριλαμβανομένου των κείμενων , των φωτογραφιών και των εικόνων είναι για ενημερωτικό σκοπό. Το περιεχόμενο της παρούσας ιστοσελίδας καθώς και του internet γενικότερα δεν αντικαθιστά την εξέταση , τη διάγνωση ή τη θεραπεία από επαγγελματία υγείας. Εάν αντιμετωπίζετε πρόβλημα υγείας συμβουλευτείτε τον ιατρό ή τον φυσικοθεραπευτή σας.