Πάρεση προσωπικού νεύρου

Φυσικοθεραπεία στην πάρεση προσωπικού νεύρου

Όταν η φυσικοθεραπεία στην πάρεση προσωπικού νεύρου είναι έγκαιρη , μπορεί να πετύχει εξαιρετικά αποτελέσματα αποκατάστασης.

Τι είναι η πάρεση προσωπικού νεύρου;

Το προσωπικό νεύρο είναι υπεύθυνο για όλες τις κινήσεις της μισής πλευράς του προσώπου μας καθώς και μέρος της αισθητικότητας της γλώσσας. Συνήθως επηρεάζεται μόνο το ένα προσωπικό νεύρο και παραλύει μόνο η μια πλευρά του προσώπου. Δεν έχει σχέση με το εγκεφαλικό επεισόδιο.

Μάθε περισσότερα για την πάρεση του προσωπικού νεύρου (στα αγγλικά).

Ποια είναι τα αίτια;

Είναι άγνωστης αιτιολογίας αλλά μπορεί να προκληθεί από:

·        τραυματισμό / κάταγμα κρανίου ,

·        οδοντιατρική χειρουργική πράξη ,

·        όγκος ,

·        ιογενής: γρίπη , μηνιγγίτιδα , ωτίτιδα ,

·        έκθεση στο κρύο.

Ποια είναι τα συμπτώματα;

Αδυναμία εκφράσεων , κινήσεων και μειωμένη αίσθηση γεύσης στην πλευρά της πάθησης. Το πρόσωπο παραμορφώνεται.προσωπικού νεύρου συμπτώματα

Πιο συγκεκριμένα :

Μέτωπο: λεία υφή (δεν υπάρχουν ρυτίδες) , αδυναμία να σηκώσουμε / σφίξουμε τα φρύδια.
Μάτια: χαμηλωμένα βλέφαρα , δακρύζει συχνά , αδυναμία να κλείσει το μάτι , ξηρότητα στο μάτι.
Στόμα: η μια γωνία του στόματος είναι πεσμένη , δεν κλείνει ούτε ανοίγει πλήρως το στόμα, διαταραχή ομιλίας , αίσθηση μουδιάσματος στο στόμα , δυσκολία με το φαγητό (μάσηση) και τα υγρά (διαφεύγουν) και διαταραχή γεύσης.

Πώς γίνεται η διάγνωση;

Η πάθηση είναι νευρολογικής φύσεως και εξελίσσεται σε λίγες ώρες οπότε ο νευρολόγος είναι ο ειδικός.

Πώς βοηθάει η φυσικοθεραπεία στην πάρεση προσωπικού νεύρου;

Η φυσικοθεραπεία στην πάρεση προσωπικού νεύρου έχει συνήθως πολύ καλά αποτελέσματα. Η αποκατάστασή της εξαρτάται από την αιτία της πάρεσης , την ηλικία του ασθενή και τον χρόνο έναρξης της φυσικοθεραπείας. Όσο πιο «φρέσκια» είναι η πάρεση τόσο πιο θετικά τα αποτελέσματα της θεραπείας.

Κατά τη διάρκεια της θεραπείας εφαρμόζονται τεχνικές κινητοποίησης των μυών του προσώπου και του λαιμού. Η διέγερση και η ενδυνάμωση των μυών αυτών είναι λειτουργικής σημασίας.

Εφαρμόζονται ασκήσεις που βελτιώνουν την ικανότητα έκφρασης του προσώπου κατά τη διάρκεια της θεραπείας αλλά και στο σπίτι.

Είναι απαραίτητο να αναφερθεί ότι η πάρεση προσωπικού επηρεάζει την κινητική ικανότητα του ασθενή αλλά προσβάλει και την αισθητική εμφάνιση του. Γι’ αυτό το λόγο η διαχείριση της πάθησης από τον ασθενή, τον νευρολόγου / φυσικοθεραπευτή πρέπει να είναι άμεση.

Στο φυσικοθεραπευτήριο η πάρεση του προσωπικού νεύρου αντιμετωπίζεται επιτυχώς με :

·        εφαρμογή ενέργειας WinBack TECAR για τον ερεθισμό του νεύρου και για την αύξηση του εύρους κίνησης ,

·        κινησιοθεραπεία για τη λειτουργική αποκατάσταση και ενδυνάμωση των μυών ,

·        θεραπευτική μάλαξη για την αύξηση της ελαστικότητας ,

·        θεραπευτική γυμναστική.

Η φυσικοθεραπεία στην πάρεση προσωπικού νεύρου με τις ασκήσεις και τις τεχνικές διέγερσης ενεργοποιεί τις κινητικές λειτουργίες των μυών , βελτιώνει την αισθητικότητα και εν τέλει επαναφέρει τη φυσιολογική όψη του προσώπου.

Εγκεφαλικό επεισόδιο

Σκλήρυνση κατά Πλάκας

Νόσος του Πάρκινσον

Αυχενικό σύνδρομο

Σκολίωση

Το περιεχόμενο του παρόντος ιστότοπου συμπεριλαμβανομένου των κείμενων , των φωτογραφιών και των εικόνων είναι για ενημερωτικό σκοπό. Το περιεχόμενο της παρούσας ιστοσελίδας καθώς και του internet γενικότερα δεν αντικαθιστά την εξέταση , τη διάγνωση ή τη θεραπεία από επαγγελματία υγείας. Εάν αντιμετωπίζετε πρόβλημα υγείας συμβουλευτείτε τον ιατρό ή τον φυσικοθεραπευτή σας.