Νευρολογική φυσικοθεραπεία

Τι είναι νευρολογική φυσικοθεραπεία;

Η νευρολογική φυσικοθεραπεία αποσκοπεί στην αποκατάσταση δυσλειτουργιών του κεντρικού και περιφερικού νευρικού συστήματος.

Βλάβη στον εγκέφαλο ή στο νωτιαίο μυελό σημαίνει ότι οι εντολές από τον εγκέφαλο δεν φτάνουν επαρκώς ή δε δίνονται στα προσβεβλημένα μέρη του σώματος. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια ή μείωση της κίνησης , διαταραχή αισθητικότητας , νευρομυϊκές διαταραχές και δημιουργία παθολογικών προτύπων.
Παράδειγμα εγκεφαλικής βλάβης είναι το Εγκεφαλικό επεισόδιο , Σκλήρυνση κατά Πλάκας και η νόσος Parkinson.

Ο εγκέφαλος , ως τέλειο όργανο , παρόλο που έχει υποστεί βλάβη προσπαθεί να βρει τρόπους αποκατάστασης δημιουργώντας διαφορετικά δίκτυα. Αυτή η ιδιότητα του ονομάζεται πλαστικότητα. Για να ενεργοποιηθεί ,όμως, η πλαστικότητα πρέπει να υπάρχουν ερεθίσματα (όλα γύρω μας είναι αισθητικά ερεθίσματα).

Ποιος είναι ο ρόλος της φυσικοθεραπείας;

Ο ρόλος της φυσικοθεραπείας είναι να δώσει τα κατάλληλα ερεθίσματα για να επέλθει αποκατάσταση. Η αποκατάσταση μπορεί να διαρκέσει εβδομάδες , μήνες έως χρόνια. Ξεκινάει από την εμφάνιση της βλάβης και επιβάλλεται η συμμετοχή του ασθενή , των συγγενών καθώς και η καταλληλότητα του χώρου.

Τα κυριότερα σημεία της νευρολογικής αποκατάστασης είναι:

• Ενδυνάμωση των αδύναμων μυών
  • Κινητοποίηση των αρθρώσεων
  • Βελτίωση της ισορροπίας και της στάσης σώματος
  • Εκμάθηση φυσιολογικών προτύπων κίνησης
  • Ανάκτηση λειτουργικότητας

Κάθε ασθενής είναι μοναδικός – έχει τα δικά του συμπτώματα και ιδιαιτερότητες. Δεν είναι για παράδειγμα όλα τα εγκεφαλικά επεισόδια ίδια ούτε όλοι οι ασθενείς έχουν τα ίδια συμπτώματα αλλά δεν είναι και απαραίτητο να έχουν και όλα τα συμπτώματα. Οπότε η θεραπεία είναι προσαρμοσμένη για συγκεκριμένο ασθενή. Οι τεχνικές θεραπείας μπορεί να είναι ίδιες αλλά η προσέγγιση είναι μοναδική. Γι’ αυτό η καλή συνεργασία και η καλή επικοινωνία επιδρούν πάντα θετικά στην αποκατάσταση.

Ενημερώσου για τα οφέλη των υπηρεσιών που παρέχονται στο φυσικοθεραπευτήριο Δημήτρης Ραφαηλίδης

Θέλεις να μαθαίνεις τα νέα κατευθείαν στο email σου;

Γίνε συνδρομητής

Μείνε ενημερωμένος